14 Mayıs 2012 Pazartesi

İki Renk Kek





















Tembellik etmiş ve o gün tatlı tuzlu hiçbişey yapmamıştım.Ertesi gün anneme gidecektim yatmadan bir kek yaparım diyordum.Sonra eşim mutfakta bişey yokmu diye dolaşınca..hiç suçu yok ben alıştırdım onu herakşam böyle tatlılara :) kek yapacaktım şimdi yaparım hemen dedim.Ama annem kakaolu sevmez eşim sade kek sevmez ne yapsamki acaba dedim.O zaman ikisinin de gönlü olsun..kekimi yaptım ve kabıma döktüm.

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı un
  • 1 su bardağısüt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı sıvı yağ  
  • 2 yemek kaşığı kakao
  1. Yumurtayı şekeri çırpalım.İçine malzemlerimizi katıp karıştıralım.
  2. Kek malzememizi ikiye ayıralım bir tanesinin içine kakaomuzu koyalım.
  3. Kek kalıbımızın bir tarafına yüksek tutacak bişey koyup sade kek kıvamını koyalım eğimli olarak kabımız dursun ki diğer tarafa geçmesin.
  4. Ben ayırımı yapmak için marketlerden aldığınız köpük tabaklar vardır ondan kare parçalar kesip kalıbımın iki tarafınada koydum.Daha sonra kalıbımı hafifçe yere doğru eğerek kakaolu kıvamıda hızlıca ekledim.
  5. Tüm malzemeler yerine oturduktan sonra ısınmış fırınıma koymadan hemen önce köpük parçalarını çıkardım. Ve evet kesinlikle karışmadı iki tarafta birbirinin bölgesine hücum etmedi
  6. Ve unutmadan mutlaka sevgimizi katalım.

AFİYET OLSUN :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder